Obchodné podmienky

Obchodné podmienky + Odstúpenie od kúpnej zmluvy


OBCHODNÉ PODMIENKY

Lavandia s.r.o.
so sídlom Starovičky č. p. 350, PSČ 691 68
identifikačné číslo: 05973333

zapísané v obchodnom registri vedenom na Krajskom súde v Brne, oddiel C, vložka 99277

na predaj tovaru a služieb prostredníctvom e-shopu umiestneného na internetovej adrese www.levandulezmoravy.cz

 

1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
Tieto obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) obchodnej spoločnosti Lavandia s.r.o., so sídlom Starovičky č. p. 350, PSČ 691 68, identifikačné číslo: 05973333, zapísané v obchodnom registri vedenom na Krajskom súde v Brne, oddiel C, vložka 9927 (ďalej len „predávajúci“), upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“) uzatvárané medzi predávajúcim a inou fyzickou či právnickou osobou (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom e- shopu predávajúceho. E-shop je predávajúcim prevádzkovaný na internetovej adrese levandulezmoravy.cz, a to prostredníctvom webového rozhrania (ďalej len „webové rozhranie“).
Obchodné podmienky ďalej upravujú práva a povinnosti zmluvných strán pri využívaní webovej stránky predávajúceho umiestnenej na adrese levandulezmoravy.cz (ďalej len „webová stránka“) a ďalšie súvisiace právne vzťahy. Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od predávajúceho, koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti.
Ustanovenia odchylné od obchodných podmienok je možné dojednať v kúpnej zmluve. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť výhradne v slovenskom jazyku.
Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok. O zmene obchodných podmienok predávajúci informuje tak, aby bolo možné sa s novým znením bez neprimeraných problémov zoznámiť.

2. UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
E-shop predávajúceho je možné používať aj bez predchádzajúcej registrácie.
Na základe registrácie kupujúceho vykonanej na webovej stránke môže kupujúci pristupovať do svojho užívateľského rozhrania (ďalej len „užívateľský účet“). Zo svojho užívateľského účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru.
Registrovať sa je možné ešte pred prvým nákupom na e-shope predávajúceho prostredníctvom registračného formulára. Po vyplnení potrebných údajov a odsúhlasení obchodných podmienok a podmienok ochrany osobných údajov je na e-mailovú adresu uvedenú pri registrácii zaslaný potvrdzovací e-mail. Jeho potvrdením je možné dokončiť registráciu a založiť tak užívateľský účet.
Pre uľahčenie umožňuje predávajúci taktiež vytvorenie užívateľského účtu aj pri uskutočnení objednávky podľa čl. 3.4. obchodných podmienok s použitím tu uvedených údajov.
Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v užívateľskom účte sú predávajúcim považované za správne.
Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho užívateľského účtu a uchovávať tieto informácie v tajnosti. Berie pritom na vedomie, že predávajúci nenesie zodpovednosť za porušenie tejto povinnosti zo strany kupujúceho.
Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám.
Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie ako 2 roky nevyužíva, alebo v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok). Kupujúci môže svoj užívateľský účet kedykoľvek az akéhokoľvek dôvodu zrušiť, za týmto účelom môže prípadne kontaktovať predávajúceho s využitím údajov uvedených na webovej stránke v sekcii Kontakty.
Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, popr. potrebnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb, as ohľadom na náhodné technické problémy.
Pri registrácii predávajúci vyžaduje uvedenie niektorých osobných údajov o kupujúcom. S týmito údajmi nakladá vždy iba tak, ako je uvedené v podmienkach ochrany osobných údajov.

3. UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY
Webové rozhranie obsahuje zoznam tovaru ponúkaného predávajúcim na predaj, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého ponúkaného tovaru. Ceny ponúkaného tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ponuka predaja tovaru a ceny tohto tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
Všetky ponuky predaja tovaru umiestnené vo webovom rozhraní sú nezáväzné a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru. Obsah webového rozhrania a tu uvedené ponuky teda nepredstavujú zo strany predávajúceho návrh na uzavretie zmluvy (ponuku) v zmysle § 1732 zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník, v účinnom znení (ďalej len „občiansky zákonník“).
Webové rozhranie obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní platia iba v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
Na objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:
- objednávanom tovare (objednávaný tovar „vloží“ kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania),
- spôsobu úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru
- informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru

(ďalej len „objednávka“).

Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „OBJEDNAŤ s povinnosťou platby“. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Predávajúci bezodkladne po obdržaní objednávky toto obdržanie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu pre doručovanie elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v užívateľskom účte alebo v objednávke (ďalej len „elektronická adresa kupujúceho“).
Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne ​​či telefonicky).
Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim je uzatvorená doručením prijatia objednávky (akceptáciou), ktoré je predávajúcim zaslané kupujúcemu elektronickou poštou, a to na elektronickú adresu kupujúceho.
Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu, a to najmä s osobami, ktoré predtým podstatným spôsobom porušili kúpnu zmluvu (vrátane obchodných podmienok).
Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám. S využitím webového rozhrania pritom nie sú spojené žiadne ďalšie náklady, poplatky a pod., s výnimkou nevyhnutných úhrad na internetové pripojenie.

4. CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY
Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi:
- v hotovosti v prevádzke predávajúceho na adrese Starovičky č. p. 350, PSČ 691 68;
- v hotovosti na dobierku v mieste určenom kupujúcim v objednávke;
- platobnou kartou prostredníctvom zabezpečenej platobnej brány;
- bezhotovostne prevodom

na účet predávajúceho č. č. 2803040195/2010, vedený u společnosti Fio banka, a.s. - platby v EUR, IBAN: CZ61 2010 0000 0028 0304 0195  --- BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

(ďalej len „účet predávajúceho“).

Informácie o ďalších možných a aktuálne dostupných spôsoboch platby sú kupujúcemu poskytnuté pri objednávke tovaru, a to vždy pred samotným uzavretím kúpnej zmluvy a pred uskutočnením záväznej ponuky kupujúcim.
Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru. Ak nie je uvedené výslovne inak, rozumejú sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru.
V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 7 dní od uzavretia kúpnej zmluvy a tovar bude odoslaný po pripísaní platby na účet predávajúceho.
V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradzovať kúpnu cenu tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho.
Predávajúci je oprávnený, najmä v prípade, že zo strany kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky (čl. 3.6), požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu.
Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať.
Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak je tak stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, vystaví predávajúci ohľadom platieb vykonávaných na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad - faktúru vystaví predávajúci kupujúcemu po uhradení ceny tovaru a zašle ho v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho.

5. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
Kupujúci v postavení spotrebiteľa v zmysle § 419 Občianskeho zákonníka je podľa ustanovenia § 1829 Občianskeho zákonníka oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Kupujúci môže na odstúpenie od Kúpnej zmluvy použiť vzorový formulár, ktorý je prílohou obchodných podmienok.
V prípade odstúpenia od zmluvy podľa čl. 5.1. obchodných podmienok sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Tovar musí byť predávajúcemu vrátený bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Táto lehota je zachovaná, pokiaľ spotrebiteľ odošle tovar pred jej uplynutím.
Kupujúci znáša náklady spojené s vrátením tovaru.
V prípade odstúpenia od zmluvy podľa čl. 5.1 obchodných podmienok nie je predávajúci povinný vrátiť kúpnu cenu skôr, ako dostane vrátený tovar, alebo než mu kupujúci preukáže, že tovar odoslal späť (podľa toho, čo nastane skôr). Predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu rovnakým spôsobom, akým ju prijal, prípadne iným spôsobom, pokiaľ s tým kupujúci súhlasí.
Kupujúci berie na vedomie, že zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku nakladania s týmto tovarom inak, než je nutné na to, aby sa oboznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru. Tovar je teda potrebné predávajúcemu vrátiť nepoškodený a neopotrebovaný a, ak je to možné, v pôvodnom obale. Náhradu za zníženie hodnoty tovaru je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
Predávajúci má právo odstúpiť od zmluvy v týchto prípadoch:
- tovar nie je dlhodobo skladom,
- tovar sa už nevyrába alebo nedodáva,
- má oprávnenú pochybnosť o skutočnej identite kupujúceho,
- predávajúci je postihnutý neočakávanou udalosťou, napr. živelnou katastrofou,
- kupujúci neuhradil kúpnu cenu za objednaný tovar v dohodnutej lehote splatnosti,
- kupujúci si tovar nevyzdvihol do 14 dní od odoslania výzvy predávajúcim.

Ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy zo strany predávajúceho z dôvodu, že si kupujúci tovar nevyzdvihol do 14 dní od odoslania výzvy predávajúcim, je predávajúci oprávnený nárokovať po kupujúcom úhradu nákladov na dodanie aj vrátenie tovaru. Pri vrátení kúpnej ceny je predávajúci v takom prípade oprávnený odpočítať tieto náklady od kúpnej ceny uhradenej kupujúcim.
Predávajúci si vyhradzuje možnosť odstúpenia od uzavretej kúpnej zmluvy v prípade, že si kupujúci objednal tovar na základe zjavne chybných údajov uvedených na webovom rozhraní, tj. najmä za cenu zjavne neprimeranú hodnote tovaru, a to v dôsledku technického zlyhania webového rozhrania či administratívneho pochybenia predávajúceho.
O prípadnom odstúpení a jeho dôvodoch predávajúci kupujúceho upovedomí elektronickou poštou na elektronickú adresu kupujúceho.

6. PREPRAVA A DODANIE TOVARU
Spôsob dodania si volí kupujúci v rámci objednávky. Informácie o nákladoch dodania a ich výške v závislosti od zvoleného spôsobu dodania sú uvedené v objednávkovom formulári.
Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní, ak zákonom nevyužije danú možnosť odstúpenia od zmluvy. Ak neprevezme kupujúci tovar pri dodaní bez toho, aby pritom využil práva na odstúpenie od zmluvy, je predávajúci oprávnený požadovať poplatok za uskladnenie vo výške 500 Kč (slovom: päťsto korún českých) a ďalej je oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.
V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
Pre prepravu tovaru s váhou vyššou ako 30 kg bude medzi predávajúcim a kupujúcim dohodnutá zmluvná preprava. Cena za dopravu bude stanovená dohodou medzi kupujúcim a predávajúcim a priradená k cene za objednaný tovar. Cena za dopravu môže v takom prípade byť stanovená dodatočne.
Objednaný tovar, ktorý je u predávajúceho skladom, podá predávajúci u prísl. dopravcu na prepravu do 5 pracovných dní od zaslania potvrdenia objednávky elektronickou poštou kupujúcemu na akúkoľvek adresu na území SR.
Tovar, ktorý skladom nie je, podá predávajúci na prepravu obvykle do 20-tich pracovných dní, či podľa dostupnosti tovaru u svojho dodávateľa.

V prípade, že predávajúci nie je schopný zaistiť vyexpedovanie tovaru v termínoch, ako je uvedené vyššie, má právo dodaciu lehotu predĺžiť. V takom prípade predávajúci bez zbytočného dokladu kontaktuje kupujúceho a dohovorí s ním aktuálny spôsob realizácie jeho objednávky.

7. ZODPOVEDNOSŤ ZA CHYBY
Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom zodpovednosti predávajúceho za vady sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi (najmä ustanovením § 2158 a nasl. Občianskeho zákonníka). Kupujúci môže vytknúť vadu, ktorá sa na tovare prejaví v dobe dvoch rokov od jeho prevzatia.
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar:
- zodpovedá dohodnutému popisu, druhu a množstvu, ako aj akosti a iným dohodnutým vlastnostiam,
- je vhodné na účel, na ktorý ho kupujúci požaduje a s ktorým predávajúci súhlasil, a
- je dodané s dohodnutým príslušenstvom.

Predávajúci ďalej (okrem prípadov, kedy predávajúci kupujúceho pred uzavretím zmluvy zvlášť upozornil, že sa niektorá vlastnosť tovaru líši a kupujúci s tým pri uzatváraní zmluvy výslovne súhlasil) zodpovedá kupujúcemu, že popri dohodnutých vlastnostiach:

- je tovar vhodný na účel, na ktorý sa tento druh tovaru obvykle používa,
- tovar množstvom, akosťou a ďalšími vlastnosťami, vrátane životnosti či funkčnosti zodpovedá obvyklým vlastnostiam tovaru toho istého druhu, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, aj s ohľadom na verejné vyhlásenia urobené predávajúcim,

Ďalšie prípady zodpovednosti predávajúceho upravuje Občiansky zákonník najmä v
§ 2161 a nasl. občianskeho zákonníka.

Pokiaľ sa vada tovaru prejaví v priebehu 1 roka od prevzatia, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí, ibaže to povaha tovaru vylučuje; táto doba nebeží po dobu, počas ktorej nemôže kupujúci tovar užívať, v prípade, že vadu vytkol oprávnene.
Právo z vadného plnenia nemožno uplatňovať, pokiaľ vadu spôsobil sám kupujúci. Chybou tovaru ďalej nie je opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním.
Ak má tovar vadu, môže kupujúci požadovať dodanie nového tovaru bez vady alebo opravu tovaru, ibaže je zvolený spôsob odstránenia vady nemožný alebo v porovnaní s druhým neprimerane nákladný. Predávajúci môže odmietnuť vadu odstrániť, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné najmä s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by tovar mal bez vady.
Predávajúci odstráni vadu v primeranom čase po jej vytknutí tak, aby tým kupujúcemu nespôsobil značné ťažkosti, pričom sa zohľadní povaha tovaru a účel, na ktorý kupujúci tovar kúpil. Na odstránenie vady preberá predávajúci tovar na vlastné náklady.

Ak má tovar vadu, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od zmluvy, pokiaľ:
a) predávajúci vadu odmietol odstrániť alebo ju neodstránil,
b) sa vada prejaví opakovane,
c) je vada podstatným porušením zmluvy, alebo
d) je z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností zjavné, že vada nebude odstránená v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho.
Primeraná zľava sa určí ako rozdiel medzi hodnotou tovaru bez vady a chybného tovaru, ktorý kupujúci obdržal. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je vada tovaru nevýznamná; má sa za to, že vada nie je nevýznamná.

Ak odstúpi kupujúci od zmluvy, predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po tom, čo dostane tovar alebo čo mu Kupujúci preukáže, že tovar odoslal.

Kupujúcemu sa odporúča, aby tovar bezodkladne po jeho prevzatí skontroloval a presvedčil sa o jeho vlastnostiach a množstve.
Pre uplatnenie práv z vadného plnenia musí kupujúci vadu tovaru predávajúcemu oznámiť. V rámci oznámenia vád tovaru kupujúci popíše uplatňované vady tovaru a ich prejavy, kupujúci berie na vedomie, že ak neuvedie popis uplatňovaných vád tovaru a ako sa tieto vady prejavujú, nemôže predávajúci pristúpiť k vybavovaniu reklamácie vo vzťahu k takým vadám.
Kupujúcemu sa odporúča uviesť v oznámení vád svoje kontaktné údaje (prípadne aj číslo bankového účtu pre prípad vrátenia peňažných prostriedkov). Kupujúcemu sa na uľahčenie vybavenia reklamácie odporúča priložiť doklad o kúpe reklamovaného tovaru (faktúru). Oznámenie vady môže kupujúci predávajúcemu zaslať

- v elektronickej podobe na e-mail info@lavandia.sk
- v listinnej podobe na adresu Starovičky č. p. 350, PSČ 691 68

prípadne ho môže urobiť či predávajúcemu odovzdať osobne na adrese prevádzky Starovičky č. p. 350, PSČ 691 68.

Kupujúci oznámi predávajúcemu, aké právo z vadného plnenia (tj konkrétny spôsob riešenia reklamácie) si zvolil najlepšie pri samotnom oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po ňom.

Pre riadne vybavenie reklamácie je Kupujúci povinný poskytnúť Predávajúcemu potrebnú súčinnosť. Kupujúci je povinný taktiež oznámiť predávajúcemu všetky potrebné informácie na vybavenie reklamácie, prípadne dodať dokumenty potrebné na vybavenie reklamácie.
Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie, v ktorom uvedie kedy bolo právo uplatnené, aký je obsah reklamácie, aké právo kupujúci zvolil a kontaktné údaje kupujúceho na účely poskytnutia informácie o vybavení reklamácie.
Reklamáciu urobenú kupujúcim vybaví predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa nedohodnú Zmluvné strany na dlhšej lehote s ohľadom na charakter tovaru či vady. Po márnom uplynutí tejto lehoty môže kupujúci od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.
Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o vybavení reklamácie, v ktorom informuje kupujúceho o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane prípadného potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
 
8. ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
Kupujúci berie na vedomie, že programové vybavenie a ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie (vrátane fotografií ponúkaného tovaru) sú chránené právami k duševnému vlastníctvu. Kupujúci sa zaväzuje, že nebude vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene použiť programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie.
Kupujúci nie je oprávnený pri využívaní webového obchodu používať mechanizmy, programové vybavenie alebo iné postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na prevádzku webového rozhrania. Webové rozhranie je možné používať iba v rozsahu, ktorý nie je na úkor práv ostatných zákazníkov predávajúceho a ktorý je v súlade s jeho určením.
Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 1820 ods. 1 písm. n) občianskeho zákonníka.
Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do webovej stránky alebo v dôsledku použitia webovej stránky v rozpore s ich určením.
Predávajúci pri nakladaní s osobnými údajmi fyzických osôb postupuje v súlade s platnými a účinnými právnymi predpismi. Podrobnosti a informácie o spracovávaní osobných údajov predávajúcim sú popísané v podmienkach ochrany osobných údajov dostupných na webovej stránke.
 

9. Doručovanie
Ak nebude dohodnuté inak, všetka korešpondencia súvisiaca s kúpnou zmluvou musí byť druhej zmluvnej strane doručená písomne, a to elektronickou poštou, osobne alebo doporučene prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb (podľa voľby odosielateľa). Kupujúcemu je doručované na elektronickú adresu kupujúceho.
Správa je doručená:
- v prípade doručovania elektronickou poštou okamihom jej prijatia na server prichádzajúcej pošty; integrita správ zaslaných elektronickou poštou môže byť zaistená certifikátom,

- v prípade doručovania osobne alebo prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb prevzatím zásielky adresátom,

- v prípade doručovania osobne alebo prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb aj odmietnutím prevzatia zásielky, ak odmietne adresát (prípadne osoba oprávnená za neho zásielku prevziať) zásielku prevziať,

- v prípade doručovania prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb uplynutím lehoty desiatich (10) dní od uloženia zásielky a dania výzvy adresátovi na prevzatie uloženej zásielky, ak dôjde k uloženiu zásielky u prevádzkovateľa poštových služieb, a to aj v prípade, že sa adresát o uložení nedozvedel .

10. VŠEOBECNÉ PODMIENKY ZÁŽITKOVÝCH PROGRAMOV
Predávajúci ponúka prostredníctvom svojho e-shopu taktiež služby – zážitky, a to najmä v podobe workshopov a exkurzií (ďalej len „zážitky“). Aktuálny zoznam ponúkaných zážitkov je obsiahnutý na webovom rozhraní, a to vrátane uvedenia cien jednotlivých zážitkov.
Prostredníctvom webového rozhrania umožňuje predávajúci zakúpenie zážitkového poukazu s unikátnym kódom, bezpečnostným kódom a platnosťou oprávňujúcou držiteľa poukazu na čerpanie zážitku u predávajúceho špecifikovaného v tomto poukaze (ďalej len „poukaz“). Informácie na webovom rozhraní k jednotlivým zážitkom vždy obsahujú špecifikáciu služby, cenu a podmienky využitia služby.
Neoddeliteľnou súčasťou poukazu sú priložené informácie a podmienky na realizáciu zážitku, ktorými je držiteľ poukazu povinný sa riadiť.
Predávajúci je plne zodpovedný za plnenie zážitku podľa jeho špecifikácie v čase objednania zážitku ako aj za jeho kvalitu, rozsah a naplnenie všetkých práv držiteľa poukazu súvisiacich s uplatnením zážitku.
Kupujúci môže zakúpený poukaz poskytnúť tretej osobe. V takom prípade prechádza oprávnenie na čerpanie zážitku na základe poukazu na túto tretiu osobu, ktorá ho ako držiteľ môže po dobu jeho platnosti uplatniť.
Realizácia zážitku je možná na základe zakúpenia poukazu v mieste prevádzky, poprípade prostredníctvom webového rozhrania, a následnej rezervácie záväzného termínu (dáta a času) – osobne, telefonicky alebo elektronickou poštou. Rezervácia, ako aj realizácia zážitku je možná len v rámci platnosti poukazu.
Záväznú rezerváciu je možné zmeniť alebo zrušiť najneskôr 7 dní pred rezervovaným termínom realizácie, pokiaľ nie je dohodnuté inak. Pri požiadavke na zmenu či zrušenie rezervácie po tejto lehote nemá držiteľ poukazu nárok na absolvovanie zážitku v náhradnom termíne alebo náhradu vzniknutých nákladov a škôd. Kúpna cena poukazu v takom prípade prepadá v prospech predávajúceho ako storno poplatok slúžiaci najmä na krytie vzniknutých nákladov a iných škôd.
Predávajúci má nárok na zmenu termínu záväznej rezervácie z dôvodu nepriaznivého počasia na realizáciu zážitku, technických príčin alebo iných nepredvídaných okolností, ktoré môžu narušiť bezpečnosť a uskutočniteľnosť zážitku. V takom prípade má držiteľ poukazu nárok na absolvovanie zážitku v náhradnom termíne.
V prípade, že mal držiteľ poukazu záujem o rezerváciu termínu v období uvedenom na sprievodnom liste, ale samotné zrealizovanie nebolo z technických dôvodov možné až do vypršania platnosti zážitkového poukazu, má držiteľ poukazu nárok na bezplatné predĺženie platnosti poukazu.
Držiteľ poukazu je povinný dostaviť sa na miesto konania zážitku v rezervovanom termíne realizácie. Držiteľ poukazu sa na mieste preukáže poukazom, ktorý odovzdá predávajúcemu, prípadne ním poverenej osobe. Na základe predloženého poukazu bude držiteľovi poukazu umožnené absolvovanie zážitku.
V prípade, že držiteľ poukazu, prípadne ďalšie osoby s ním prítomné pred alebo počas absolvovania zážitku, nedodrží podmienky na realizáciu zážitku, pokyny inštruktorov, prípadne iných zodpovedných osôb poverených predávajúcim, budú pod vplyvom alkoholu alebo iných omamných látok, má predávajúci právo na zrušenie alebo prerušenie realizácie zážitku bez nároku na absolvovanie zážitku v náhradnom termíne alebo náhradu vzniknutých nákladov a škôd.

Pokiaľ sa držiteľ poukazu nedostaví na miesto konania zážitku v rezervovanom termíne, nemá držiteľ poukazu nárok na absolvovanie zážitku v náhradnom termíne alebo náhradu vzniknutých nákladov a škôd.

Platnosť poukazu je 6 mesiacov od dátumu vystavenia, pokiaľ nie je uvedené, resp. dohodnuté inak. Platnosť je uvedená na poukaze.
Platnosť poukazov je pevná a nie je možné ju predĺžiť, pokiaľ nie je dohodnuté inak. V prípade ich nevyužitia v rámci platnosti nemá držiteľ poukazu nárok na vrátenie sumy za nevyužité služby.

11. RIEŠENIE SPOROV
V prípade, že dôjde medzi predávajúcim a kupujúcim/držiteľom poukazu v postavení spotrebiteľa v zmysle § 419 Občianskeho zákonníka k vzniku sporu, ktorý sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou, môže Spotrebiteľ podať návrh na mimosúdne riešenie takého sporu určenému subjektu mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, ktorým je :
Slovenská obchodná inšpekcia

Ústredný inšpektorát – oddelenie ADR
Štefanská 44
110 00 Praha 1
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz

V prípade cezhraničného sporu spotrebiteľa s bydliskom v inom štáte EÚ s predávajúcim môže spotrebiteľ využiť niekoľko možností na jeho riešenie mimosúdnou alebo súdnou cestou:

Sieť európskych spotrebiteľských centier (ECC-Net)
Sieť Európskych spotrebiteľských centrum (ECC-Net) poskytuje informácie o právach spotrebiteľov na spoločnom európskom trhu a bezplatne pomáha a radí spotrebiteľom v ich sporoch s podnikateľmi z iných krajín Európskej únie, Nórska a Islandu.

Riešenie prípadu prostredníctvom siete ESC je obvykle najmenej formalizovaným spôsobom riešenia sporu. Spotrebiteľ sa obracia na pobočku siete ESC v štáte svojho bydliska. Toto centrum prípad spracuje av prípade potreby ho odovzdá na riešenie s podnikateľom partnerskému centru v štáte, v ktorého sídle má podnikateľ sídlo. Spotrebiteľ aj podnikateľ tak môžu komunikovať vo svojom jazyku, jednotlivé centrá zároveň zdieľajú potrebné informácie o právnej úprave v príslušnom štáte.

Asistencia siete ESC je založená na poradenstve a mediácii. ESC teda nemôže v spore vydať právne záväzné rozhodnutie.
Pre viac informácií alebo žiadosť o asistenciu v konkrétnom spore sa spotrebiteľ môže obrátiť na centrum v štáte svojho bydliska. Kontakty je možné nájsť na webových stránkach Európskej komisie.

Spotrebiteľ môže využiť aj platformu na riešenie sporov online, ktorá je zriadená Európskou komisiou na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Spotrebiteľ má možnosť sa obracať so svojimi sťažnosťami na orgány štátneho dozoru a dohľadu. Dozor nad dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa vykonáva v zákonom stanovenom rozsahu Česká obchodná inšpekcia, dozor nad oblasťou spracovania osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. 

12. Záverečné ustanovenia
Pokiaľ vzťah súvisiaci s použitím webovej stránky alebo právny vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi českým právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia a činnosť predávajúceho nepodlieha inému povoľovaniu. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad.
Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnky kúpnej zmluvy či obchodných podmienok vyžadujú písomnú formu.
Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.
Kontaktné údaje predávajúceho: adresa na doručovanie Lavandia s.r.o., Starovičky 350, 691 68. Adresa elektronickej pošty: info@lavandia.sk, telefón 607 725 634.

V Starovičkách dňa 20.7.2024

Lavandia s.r.o.
Starovičky č.p. 350, PSČ 691 68

 

 

OZNÁMENIE O ODSTÚPENÍ OD KÚPNEJ ZMLUVY

bez udania dôvodu na základe ustanovenia § 1829 ods. 1 zákona č. 89/2012 Zb., Občianskeho zákonníka, v účinnom znení

(vyplňte tento formulár a pošlite ho na v záhlaví uvedenú adresu predávajúceho iba v prípade, že chcete odstúpiť od kúpnej zmluvy)

 

Predávajúci (adresát)

Lavandia s.r.o.
IČO 05973333,
so sídlom č.p. 350, 691 68 Starovičky, zapísaná v obchodnom registri vedenom na Krajskom súde v Brne, oddiel C, vložka 99277

 

Kupujúci

 

Meno a priezvisko: .............................................. .................................................. ....................

 

Adresa bydliska: ….............................................. .................................................. ...................

 

Oznamujem, že týmto odstupujem od kúpnej zmluvy uzatvorenej s predávajúcim o nákupe tohto tovaru:

 

- dátum objednania tovaru:.............................................. .................................................. .......................

 

- číslo faktúry alebo objednávky[1]:…........................................ .................................................. .........

 

- pokiaľ neodstupujete od celej zmluvy, uveďte, ktorého tovaru sa Vaše odstúpenie týka:

.................................................. .................................................. .................................................. ..............

 

- číslo bankového účtu na vrátenie peňazí:.......................................... ...........................................

 

Dátum .................................. ............... ...................... podpis kupujúceho

 

(v prípade zaslania formulára v listinnej podobe)

 

[1] Nepovinné údaje. Ich uvedenie však urýchli vybavenie tohto odstúpenia od kúpnej zmluvy.

Grafický návrh vytvořil Tomáš Hlad & techka s.r.o.